GÖREV TANIMLARI

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ > Taşınır İşlemleri Şube Müdürlüğü Görev Tanımları

TAŞINIR İŞLEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

 

GÖREV VE SORUMLULUKLAR

 

  1. Özel Kalem (Rektörlük), Özel Kalem (Genel Sekreterlik) Harcama Birimlerine ait ambarlar (alt ambarlar dahil) taşınır iş ve işlemlerini yürütmek. Bu kapsamda;
    1. Rektörlüğe bağlı koordinatörlükler, bölümler, uygulama araştırma merkezleri vb. birimlerin taşınır istek, giriş, çıkış ve her türlü taşınır işlemlerini gerçekleştirmek,
    2. Bağış ve hibe dâhil, herhangi bir yolla edinilen taşınırlar ile tüketim malzemelerinin giriş işlemlerini yapmak,
    3. Satın alma yöntemi hariç, diğer yöntemlerle edinilen taşınırların giriş kayıtlarını ve maddi duran varlıkların (tesis makine ve cihaz, taşıtlar, demirbaşlar) taşınır çıkış kayıtlarını Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına göndermek,
    4. Kullanılması uygun görülen taşınırları barkotlayarak ilgili kişilere teslim edilerek zimmet işlemini yapmak,
    5. Tüketim malzemelerinin mevzuat kapsamında belirlenen dönemlerde çıkış işlemlerini yapmak,
    6. Tüketim malzemelerinin 3’er aylık dönemlerde II. düzeyde listesini hazırlayarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına göndermek,
    7. Tüketim malzemelerinin asgari stok miktarını belirlemek, tüketim malzemelerinin asgari stok seviyesinin altına düşmesi halinde, ilgili malzemeyi temin etmek ya da temin edilmesi için İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Satın Alma Hizmetleri Şube Müdürlüğüne talepte bulunmak,
    8. Taşınır yıl sonu işlemlerini yapmak,
    9. Taşınır Mal Yönetmeliği ve bu kapsamdaki diğer mevzuat hükümlerinde belirtilen diğer görevleri yerine getirmek.
  2. Hurda iş ve işlemlerini yürütmek,
    1.  Yetkili olduğu birimlerde ekonomik ömrünü tamamladığı gerekçesiyle kullanılmayan ya da kullanılması uygun görülmeyen demirbaşların ve diğer dayanıklı malzemelerin tespit etmek, demirbaş ya da malzemelerin kullanılabilir olup olmadığını belirlemek,
    2.  Tamir ya da onarımla kullanılabilir hale gelebilecek demirbaş ya da diğer dayanaklı malzemelerin tamiri ve onarımını yaptırmak üzere ilgili birimlere bilgi vermek,
    3. Ekonomik ömrünü tamamladığı belirlenen, tamiri ya da onarımı mümkün olmayan ya da onarılmasının ekonomik olmayacağı anlaşılan demirbaş ve diğer dayanıklı malzemeleri teslim alarak İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının hurda deposunda sevk etmek,
    4. Hurda Komisyonunun kurulmasını sağlamak ve komisyonda görev almak,
  3. Harcama yetkilisi tarafından talep edilmesi halinde, harcama biriminin taşınır depolarındaki dayanıklı taşınırların kayıtlı değerleri ile fiili değerlerini karşılaştırmak ve sayım fazlası ya da noksanı taşınırları ya da şimdiye kadar herhangi bir giriş yapılmamış taşınırları belirlemek ve Genel Sekreterliğe bildirmek,
  4. Ambarında kullanılabilir durumdaki dayanıklı taşınırların listesini güncel tutmak,

Genel Sekreter tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.